pátek 3. března 2017

Čtení před spaním - Martínkova čítanka a dvě klubíčka pohádek

Toník se teď naučil usínat u čtení, občas tak čteme trochu déle a spotřeba knížek tak dost roste. Musela jsem proto sáhnout do zásob ze svého dětství a od rodičů jsem si půjčila Martínkovu čítanku a dvě klubíčka pohádek od Eduarda Petišky s nádhernými ilustracemi Heleny Zmatlíkové. Máme vydání z roku 1987 z nakladatelství Albatros, ale koukala jsem, že přesně tahle verze se dá sehnat v knihkupectví i dnes.

Předčítání bylo pro mě krásně nostalgické, často se mi vybavovaly konce příběhů nebo jednotlivé ilustrace. Ty jsou prostě jedinečné a kouzelně dětské. Některé příběhy z Martínkovi čítanky jsou dnes už trochu zastaralé. Bohužel doba se změnila - pětileté dítě samo nakoupit nepůjde, stejně tak nepůjde samo s kamarádkou k zubaři. Více se mi tak líbily jednotlivé pohádky z Klubíček pohádek. Toníka předčítání baví, vydrží poslouchat, je mu se kniha taky líbila. Hlavně ocenil hodně barevných obrázků :-) Délka většiny příběhů naprosto akorát. Jediný problém jsme měli s Maminčinou pohádkou, která prostě na jedno čtení byla až moc dlouhá. Jinak to tak hezky vycházelo na 1-3 příběhy před spaním.




Žádné komentáře:

Okomentovat