neděle 5. března 2017

Hra - Běhací pexeso

Toník je nejraději stále v pohybu, udržet ho u nějaké klidové aktivity je umění. Proto jsem si s ním zkusila zahrát běhací pexeso. Pro Toníka tam byl ten pohyb, pro mě přiřazování stejných kartiček a jejich pojmenování. Pro začátek jsem využila ke hře malé reklamní pexeso se zvířátky tvořené pouze 4 páry kartiček.

Pravidla hry jsou velmi jednoduchá. V obýváku jsem na zem rozložila 4 kartičky - od každého páru jednu, zbylé 4 kartičky jsem dala v ložnici na postel. Úkolem Toníka bylo běžet do ložnice, vzít si jednu kartičku, přiběhnout zpátky a přiřadit jí tak, aby vznikla správná dvojice. U toho jsme zároveň opakovali pojmenovávání zvířátek a jejich zvuky. Cílem je zkompletovat všechny dvojice.

S Toníkem jsme hráli zatím dvakrát. Poprvé to bylo rozpačitější, chvilku trvalo, než si ujasnil, co vlastně po něm chci - chtěl brát více kartiček najednou apod. Teď podruhé ho to ale hodně bavilo, hru jsme celkem 3x opakovali. Určitě se dá hrát i s větším počtem dvojic, hra tak bude složitější pro přiřazování kartiček a zároveň bude více procvičovat výdrž u jedné aktivity. My ale zatím budeme hrát s tímhle počtem přesně z opačného důvodu - je to rychlé a Toník nemá problém celé kolo dohrát do konce. Pak si může vybrat jestli chce hrát znovu.



Žádné komentáře:

Okomentovat