pátek 24. března 2017

Pokusy - Soda a ocet

Jak reaguje jedlá soda, když se do ní nakape ocet? Vyzkoušení si, že různé chemické látky spolu mohou zreagovat. Zároveň procvičování jemné motoriky při používání kapátka.

Co budeme potřebovat?
- jedlou sodu
- ocet
- potravinářské barvivo
- plech, talíř nebo misku
- skleničky nebo kelímky na obarvený ocet
- kapátko

Do plechu jsem nasypala jedlou sodu. Použila jsem 100g balení, které se používá v Lidlu. Počet pytlíků podle toho, jak velkou plochu chcete pro malého alchymistu připravit. Do skleniček jsem nalila ocet a rozmíchala v nich potravinářské barvivo. Použila jsem gelové na barvení marcipánu (jiné jsem doma neměla). A pak už je to na malém chemikovi - nabrat ocet do kapátka a pustit do jedlé sody. Chemická reakce se mu určitě bude líbit. Alespoň Toník byl nadšen:-) Jen pro příště seženu menší kapátko, ať to není hned hotové a ať se může do sody kreslit ornamenty.




Žádné komentáře:

Okomentovat